Minikonfirmander

Minikonfirmand

Til eleverne i 3. klasse

Her er et tilbud fra Mellerup Valgmenighed. Fem tirsdag eftermiddage i efteråret er der sang, bibelshistorie, boller og saftevand i Præstegården.

Når vi har lyst til at fortælle gammeldags bibelshistorie, så er det fordi de gamle fortællinger indeholder så meget viden om os mennesker. Vi kan have de fortællinger med os hele livet og lære af dem. De fortæller alle sammen om at vi kan leve i tillid til Gud i Himlen. Uanset hvad der sker, så vil Gud være med dem, der har en aftale med ham. Eller måske er det omvendt, Gud der i dåben har indgået en aftale med os. Og så snakker vi om, hvad der foregår i kirken

Planen for undervisningen er sådan her:

Tirsdag 10. oktober

Tirsdag 24. oktober

Tirsdag 31. oktober

Tirsdag 7. november

Tirsdag 14. november

Afslutning i kirken søndag 19. november kl. 10.00 med efterfølgende kort samvær i kirken, hvor minikonfirmanderne får et bevis for at have deltaget.

Eleverne går over i præstegårdens lille konfirmandstue kl. 13.15. Her er der saftevand og boller. Og vi vil bede jer forældre om at hente dem, når vi er færdige kl. 14.45 eller de kan fortsætte ind i SFO’en på skolen.

Lisbeth Østergaard, Mellerup.

Har været friskolelærer og friskoleleder. Hun er fortæller og har lyst til det. Ikke mindst for børn.

Karsten Erbs, Værum

Præst i Mellerup Valgmenighed siden december 2021. Men har været præst siden 1976.