Koncert

Cello og orgelkoncert i Mellerup Valgmenighedskirke

– søndag den 14. maj

Det var ikke en almindelig kirkekoncert, som de næsten 40 fremmødte tilhørere oplevede i går. Theresa på orgel og Andreas på cello spillede ikke bare nummer efter nummer i programmet. Hele tiden skete der noget andet takket være Andreas’ lyst til at improvisere. Allerede fra første øjeblik, hvor vi skulle høre Londonderry Air, som er en ørehænger af rang, vågnede vi op og lyttede opmærksomt, for det var ikke nodebladets noder, der blev spillet. Der skulle først improviseres. Og det lykkedes over al måde de to i et fint samspil. Det var en betagende oplevelse at være vidne til. Flere koncerter af den slags? Gerne, tak!

Minikonfirmander

Det første hold minikonfirmander fra Mellerup Valgmenighed

De blev fejret Mariæ Bebudelses søndag. Jeg, valgmenighedens præst, havde desværre fået Corona og lå hjemme med feber, men Lisbeth Østergaard og min forgænger i embedet, Erik Overgaard, blev mine hjælpere.

Anders Bonde

Anders Bonde holdt foredrag i præstegården 20. april 2023 med emnet: Er der noget at grine af, når vi bliver gamle – når alderdom bliver en kvalitet.

Der var fuldt hus og alle tilhører lyttede og deres øjne var fyldt med tårer af den gode latter og af Anders Bondes gode fortællinger om menneskets værdighed. Det blev en meget vellykket aften, hvor evangeliets solopgang hele tiden var temaet.

Julekoncert 22

Magisk Julekoncert med Maria Ljósá og Andreas Tykjær Restorff

Lørdag den 10. december kl. 16.00

Det blev en ganske magisk og anderledes julekoncert med Maria Ljosa og Andreas Tykjær Restorff. Koncerten begyndte med en vidunderlig improvisation på cello, der senere blev skiftet ud med guitar. Og fulgt tæt af Marias musikalske og meget personlige stemmeudtryk. De to fyldte rummet med ånd og rytme, så vi alle var langt inde i musikken. Tak!

Billederne kunne være bedre, men de er taget med mobil og zoom.

Budbringerens fodtrin

Søndag den 30 oktober havde vi premiere på teaterkoncerten “Budringerens Fodtrin” med Ulla Vejby og Jesper Braae Madsen. Premieren skulle være hos os, fordi Ulla Vejbys allermest elskede salme er Jakob Knudsens “Se, nu stiger solen”. Vi havde glædet os til denne begivenhed. Der var næsten fuldt hus. Og vi blev ikke skuffede. Det var en livfuld og stærk tolkning af kendte salmer. Det var næsten som at høre dem på en helt ny måde. Da det var premiere fik kunsterne blomster og vi fik alle et glas bobler. Mange tak fordi Ulla og Jesper ville komme med premieren hos os og tak til alle der kom. Og tak også for støtte fra Højskoleforeningen i Mellerup.

Jeg undskylder billedernes dårlige kvalitet. De er taget med mobil, hvor der er brugt zoom. Så bliver de ikke gode…

Billeder fra indvielsen af Jens Beks Relief

Reliefafsløring 25. august 2022
Velkomst med tale v. Hugo Vermund
Fællessang: Sensommervise
Om forløbet v. Ellen Mønsted Larsen
Afsløring med tale v. provst
Ingelise Knudsen Strandgaard
Vocamanda synger under ledelse af
Niels Viggo Jensens

Kransenedlæggelse ved Jens Beks gravsted v. Aage Blicher Jensen
Et glas vin og lidt godt til ganen
Vocamanda synger
Fællessang: Nu er jord og himmel stille
Afrunding med tak v. Hugo Vermund

Fotos: Mads Munk Jepsen – Vi takker for dine fine fotos!

Adventsmøde 2. søndag i advent 2022

4. december havde vi en god dag i Mellerup Valgmenighed – både i kirke og i præstegård. Vi havde det nye Mellerup Kor med begge steder. Lene Blond har arbejdet intenst hele efteråret på at få samlet et blandet kor. Det er lykkedes. Tak for det og tak fordi kormedlemmerne villigt stillede op til denne søndag, hvor der var gløgg og æbleskiver i præstegården, hvor Lisbeth genfortalte Leo Tolstojs fortælling om Skomageren der fik Jesus at se.